Thursday, September 19, 2013

بدءا من نجوي وصولا الي أشرف






 انا وعزت ونجوي كنا صحاب 
انا ونجوي اتجوزنا 
انا وعزت ونجوي فضلنا صحاب 

لما كنت بقابل عزت كان وهو مروح علطول بيقولي " ابقي سلملي علي نجوي "

من فترة سمعت انه خد المحل اللي تحت البيت عنده وقلبه جامع ولما روحت اصلي العصر عنده واباركله قالي " متنساش والنبي تبقي تسلملي علي المدام "

عزت مكنش عاجبه نظام القلل اللي بتتحط علي مدخل الباب في الجامع راح دخل جمعية وقبضها التالت وراح اشتري كولدير للجامع وافتكر ا اني روحت الجامع اصلي المغرب  اباركله ع الكولدير راح قايلي " متنساش والنبي تسلملي ع الجماعة "

عزت طلع معاش وقرر انه يزود دخله علشان فرق الحوافز اللي راح لما طلع معاش بانه يعمل جمعية في الجامع ويطلع عمرات للرواد فانا روحت اصلي العشا اباركله راح قايلي " متنساش والنبي تسلملي ع العيال "


                                      




مقدرش امنع نفسي من ابتسامة لما اشوف واحدة ست راجعه من السوق ولمحت صاحبتها جاية من اول الشارع تروح قايلة " ازيك يا اشرف "  تقوم التانيه رادة عليها " بخير والله يا حمدي " 






No comments: